Czakry - część 2: Czakra podstawy - Muladhara

Tytuł obrazu:
145px-Muladhara
Źródło:

Informacje ezoteryczne:
Położenie: U podstawy kręgosłupa.
Czym rządzi: Przetrwaniem w świecie fizycznym.
Funkcje metapsychiczne: Świat fizyczny. Przetrwanie.
Gruczoł: Nadnercza. Znajdują się nad nerkami, bliżej osi ciała. Zarządzają reakcją określaną mianem walki lub ucieczki, które decydują o przetrwaniu w świecie fizycznym. Czakra podstawy jest jedyną, której gruczoł nie znajduje się bezpośrednio w polu jej rzeczywistej strefy fizycznej.
Splot nerwowy: Krzyżowy. Oddziałuje na nerwy jelita grubego i jest odpowiedzialny za wydalanie. W sensie metaforycznym łączy się go z odcinaniem się od rzeczy i spraw, które przestały być użyteczne.
Kolor: Metaforycznie powiązana jest z tym centrum barwa czerwona, ponieważ czerwony symbolizuje czystą energię. Jest to najniższa częstotliwość spektrum, gorąca, gęsta, fizyczna. Symbolizuje również reakcję walki lub ucieczki oraz drażliwość. Zbyt wiele czerwieni oznacza zbyt mocną stymulację.
Kluczowe pojęcie: Przetrwanie fizyczne.

Źródło:
Nina Ashby - Rozwijanie postrzegania pozazmysłowego

Moje doświadczenie z tą czakrą nie jest takie złe, o ile nie ignoruję swojej fizyczności. Jeśli jednak akceptuję tą fizyczność, ta ćakra mnie ładuje, i to jak. Odnoszę silne, niezaprzeczalne wrażenia, jakby stała się źródłem mojej całej energii, całego układu energetycznego, mojej Mocy i życia.

Wiedza ukryta w tej czakrze:
W tej czakrze u mnie jest zmagazynowana Wiedza o tym, jak przetrwać i czy mi się to udaje.

Sposób wykorzystania tej czakry:

  1. Oddychaj spokojnie. Skieruj uwagę na podstawę swego kręgosłupa.
  2. Jeśli poczujesz, jak się tam budzi energia, uzmysłów sobie, że jest całością z Twoim ciałem fizycznym i pozwól jej przenieść się w górę, aż po czubek głowy (czakra korony).


I to koniec mojego artykułu o tej czakrze. No prawie.

Podstawy
Muladhara, मूलाधार
czerwonypodstawa kręgosłupainstynkt, przetrwanie, bezpieczeństwoChakra01.png
Źródło fragmentu tabeli:

I na tym teraz koniec. Dziękuję tym, którzy odwiedzali mojego bloga.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Demonologia: Pieczęcie demonów

Ezoteryka - Gnoza - Mistycyzm - Magia - Okultyzm - Hermetyzm

Paranormalna broń – elektrokineza. Ofiara wylądowała na przeciwległych półkach w sklepie. Przypadek z Dolnego Śląska